Le Projet « Review, Promotion, and Tenure » à ScholCommLab
Les directives en examen du rendement, de promotion et de titularisation ont été critiqués par certains comme des obstacles institutionnels qui ralentissent la transition vers science ouverte (voir Le film Paywall: The Business of Scholarship et…
Listado en Report | publicación de grupo Implementing New Knowledge Environments (INKE)
Versión 1.0 - publicado en 23 Oct 2023 doi:10.80230/D204-XZ10 - cite this
Licencia Creative Commons BY-SA 4.0
Descripción
Les directives en examen du rendement, de promotion et de titularisation ont été critiqués par certains comme des obstacles institutionnels qui ralentissent la transition vers science ouverte (voir Le film Paywall: The Business of Scholarship et Partner Response to Tri-Agency Statement of Principles on Digital Data Management. Le Project « Review, Promotion, and Tenure (RPT) » analyse les documents liés provenant d’universités américaines et canadiennes afin de déterminer comment la publication en libre accès et à l’abonnement sont encouragés et en quoi l’incitation influe sur la science ouverte.
Etiquetas
Notas
Original publication:Winter, Caroline. "Le Projet « Review, Promotion, and Tenure » à ScholCommLab." Open Scholarship Policy Observatory, 27 Sep. 2019, https://ospolicyobservatory.uvic.ca/le-projet-review-promotion-and-tenure-a-scholcommlab/.
This material has been re-published in an unmodified form on the Canadian HSS Commons with the permission of the Open Scholarship Policy Observatory. All materials are published under a CreativeCommons ShareAlike 4.0 International license (CC BY-SA 4.0 DEED). The full license description can be found on https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.
Vista previa de la publicación
Implementing New Knowledge Environments (INKE)
This publication belongs to the Implementing New Knowledge Environments (INKE) group.
When watching a publication, you will be notified when a new version is released.